Vanillehavermoutpap met aardbeien: een stevig wandelontbijt om je vingers bij af te likken.

Stevig, gezond én om je vingers bij af te likken. O yes, it exists. En wat nog meer is: de combinatie van havermout met vers fruit is de ideale energieleverancier voor een stevige wandeltocht. Voor ik dit o zo goddelijke havermoutrecept met jullie deel, zet ik voor de liefhebbers nog even de voordelen van havermout op een rijtje. Havermout is tegenwoordig namelijk erg trending en je kunt je dan ook de vraag stellen waaróm. Waarom is deze graansoort zó populair en wordt het – zelfs in tijden waarin koolhydraatarme voedingspatronen volop worden gehypet – sterk geconsumeerd én aanbevolen door healthy geeks?

haverveld_2

Lees verder

Over – De persoon achter Watch & Walk

Altijd een beetje mysterieus, deze “Over”-rubriek. Vooral als je al gedurende enige tijd deze blog trouw aan het volgen bent en dan het moment komt waarop je je toch eens afvraagt: tiens, wie schrijft dit nu eigenlijk allemaal?

Om je niet langer in spanning te houden, onthul ik jullie hier en nu mijn persoonlijke levensverhaal. To begin with: mijn naam is Jolien. Ik ben een 25-jarige blogger die houdt van lezen, schrijven, sporten, lachen, reizen, de natuur, dansen, wandelen, nieuwe dingen ontdekken, lekker eten, gezond eten, heerlijke ochtendzon, nog heerlijker ondergaande avondzon, de blauwe zee, een mooi uitzicht, een frisse duik, warme mensen, gelukkige dieren (in de vrije natuur!), zuivere berglucht, en zoveel meer.

DSC05038
Lees verder

Start to walk met Vlaanderen Wandelt

Als je ’t mij vraagt, zijn goede voornemens typische januaripraat. De maanden nadien neemt de gespreksstof hierrond, en daarmee vaak ook de gesprekken zelf, steeds verder af. En zo komt het dat je goede voornemens stilaan naar de achtergrond verschuiven en uiteindelijk in de vergetelheid belanden. Maar geen paniek! Gelukkig is er nog Watch & Walk… Die herinnert je er namelijk aan dat het wandelseizoen van 2017 binnenkort ‘officieel’ van start gaat en dat je m.a.w. alsnog de kans krijgt de daad bij het woord te voegen en je sportieve voornemens te realiseren. Say whaat?!

weide

Binnenkort, ‘t is te zeggen, de laatste zondag van april gaat namelijk Vlaanderen Wandelt van start. Vlaanderen wat? Vlaanderen Wandelt, vroeger de Nationale Wandeldag genaamd, is een grootschalig wandelevenement waarbij sportief en beweeglijk Vlaanderen massaal de kans krijgt zijn wandelschoenen aan te binden en vooral, om deze nog eens goed in te stappen.

Lees verder

Een tipje van de sluier: what to expect on Watch & Walk

shutterstock_183143516_bloem

Voor de nieuwsgierigen onder ons die zich afvragen waarover Watch & Walk zoal zal gaan, licht ik met plezier alvast een tipje van de sluier op. Ik wil met jullie namelijk inzoomen op een aantal grote thema’s, die je –  als alles goed gaat –  ook in de menubalk bovenaan deze blog kunt terugvinden, met name:

  • Gezondheid

Hier gaan we dieper in op wandelen en de gevolgen ervan voor je gezondheid: wat doet wandelen met het menselijk lichaam? Welke processen zet het in gang en waar is het goed voor? Wat betekent het voor je lichaam op de lange termijn als je op regelmatige basis gaat wandelen?

  • Lifestyle

Ik neem je mee in de wereld van het wandelen en laat je de laatste nieuwe trends zien, leuke gadgets, kwalitatief wandelmateriaal en andere absolute musthaves.

Lees verder

Het prille begin. Er was eens… Watch & Walk: een blog over wandelen en zoveel meer.

Hoe gezond leven?

Ik denk dat dit tegenwoordig één van de meeste gestelde vragen is wanneer het aankomt op onze manier van leven; steeds meer mensen zijn bezig met hun gezondheid en vinden het belangrijk er een gezonde levensstijl op na te houden. Het enorme succes van kookboeken à la Pascale Naessens en Sandra Bekkari maar ook foodblogs als Bye Bye Cheeseburger (van Steffi Vertriest) en In love with health (van Lisa van Cuijk) zijn hiervan een onmiskenbaar voorbeeld. Maar gezond leven, hoe doe je dat nu juist?

ummm-berries-1563509

Eén ding staat vast; het klinkt allemaal een stuk gemakkelijker dan het is. Naast voeding, speelt namelijk ook beweging een belangrijke rol. En laat dat nu net het probleem zijn in onze drukke samenleving, waar veel mensen bovendien een zittende job hebben. Als ik even naar mijn eigen situatie kijk: ik vertrek elke dag tussen 7h en 7h30 naar het werk om er rond 8h aan de slag te gaan. Wanneer ik ’s avonds na de dagelijkse autorit terug thuiskom en dan nog eten moet maken, kan ik mij voor weinig meer motiveren dan me erna eens goed in de zetel neer te ploffen. En daar gaat dan natuurlijk de minimale dagelijkse lichaamsbeweging. Herkenbaar? Ik dacht het wel. Ik ben vast niet de enige in deze situatie. En dan heb ik nog geen gezin om voor te zorgen.

Lees verder